Wszystko o franczyzie szkoły języków obcych

Franczyza to model biznesowy, który cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Korzysta z niego wiele różnorodnych branż, przede wszystkim tych usługowych. W przypadku nauki języków obcych jest to jedno z częściej wybieranych rozwiązań, które pozwala otworzyć własną szkołę.

Co decyduje o popularności franczyzy?

Franczyza jest popularna przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo, jakie daje. Korzystasz ze sprawdzonego modelu biznesowego, który daje nadzieje na odniesienie sukcesu. Nie musisz od zera budować pomysłu na szkołę, modelu nauczania, sposobu prowadzenia komunikacji z potencjalnymi klientami czy dbać o aspekty prawne. Dostajesz ogromne know-how, które nie tylko pozwala możliwie sprawnie przechodzić przez kolejne etapy otwierania własnej działalności, lecz także unikać najczęściej popełnianych błędów. To wszystko sprawia, że otwierając szkołę językową, możesz skupić się na tym, co najważniejsze – pozyskiwaniu klientów oraz budowaniu zespołu wyjątkowych lektorów.

Sukces gwarantowany?

Franczyza nie daje Ci jednak 100% gwarancji sukcesu. Podnosi Twoje szanse, ale wiele zależy od Twojego zaangażowania i gotowości do pracy. W przypadku szkoły języków obcych ważne jest także wcześniejsze doświadczenie w edukacji. Early Stage swoją ofertę franczyzy kieruje więc  wyłącznie do osób, które mają za sobą doświadczenie lektorskie – https://universe.earlystage.pl/franczyza/franczyza-szkoly-jezykowej. Ma to naprawdę spore znaczenie. Trudno budować wspólnotę rodziców, uczniów, lektorów i administracji szkoły, kiedy nie ma się pojęcia o energii towarzyszącej nauczycielowi w klasie, problemach podczas zajęć, jak i wyzwaniach, które imtowarzyszą. Mając doświadczenie lektorskie, łatwiej będzie Ci także rekrutować nauczycieli, ewaluować ich pracę, wybierać z oferty szkoleniowej franczyzodawcy (i nie tylko) najciekawsze z punktu widzenia Twojego zespołu szkolenia.

Nie każda franczyza popłaca

Franczyza w przypadku szkoły języków obcych jest naprawdę opłacalnym i rozsądnym rozwiązaniem, pod warunkiem jednak, że zgodzisz się na dobre warunki współpracy. Zanim podpiszesz umowę franczyzy, dokładnie się jej przyjrzyj i zastanów, jakie płyną z niej konsekwencje:

  • finansowe – franczyza może się opierać na stałej opłacie lub procencie od zysku; ten drugi model jest znacznie bardziej korzystny, ponieważ unikasz płacenia wysokich kwot w miesiącach, kiedy szkoła nie zarabia albo zarabia mało (wakacje, okres świąteczny, ferie).
  • edukacyjne – warto upewnić się, jakie know-how otrzymujesz od franczyzodawcy, jak w przypadku szkoły języków obcych wyglądają szkolenia (jak szeroka jest oferta, co jest dodatkowo płatne, a co wchodzi w zakres umowy franczyzowej).
  • rozwojowe – koniecznie upewnij się, że zapisy umowy nie blokują potencjalnego rozwoju szkoły i nie odbierają ci sprawczości.
Poprzedni wpis
Następny wpis