Nasze usługi związane z SEO
Pozycjonowanie stron ( SEO )
Pozycjonowanie strony internetowej to szereg różnych działań mających na celu pojawienie się strony internetowej na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, pod zdefiniowane wcześniej frazy. SEO to także budowanie ogólnie widoczności serwisu w wyszukiwarce i jeden z kanałów pozyskiwania ruchu na stronę.
Śmiało można określić inwestycje w SEO jako inwestycje „na lata” – dobrze zoptymalizowany serwis i dobrze wdrożone SEO to stabilny i stały przypływ nowych użytkowników na stronie. Z tym często powiązany jest wymiar biznesowy, czyli Klienci i stałe i powtarzalne przychody.
Do działań SEO możemy m.in. zaliczyć prace optymalizacyjne w serwisie, seo copywriting i prace związane z optymalizacją treści, analizę konkurencji, wyznaczenie strategii linkbuildingowej czy tworzenie strategii treści. Mają już kilkuletnie doświadczenie w zakresie SEO i budowania widoczności w Google dla kilku serwisów w różnych branżach, przygotowaliśmy dla Was zupełnie nowy typ usługi w zakresie pozycjonowania stron internetowych. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą usługi, która z pewnością wyróżnia się na tle innych, tego typu usług marketingowych.
Słowem wstępu – wprowadzenie do działań SEO
Budżet na działania SEO może być dosłownie nieograniczony – wszystko zależy od Waszych potrzeb i Waszego biznesu oraz zdefiniowanych celów. Większość agencji na rynku, które zajmuje się szeroko pojętym pozycjonowaniem stron, to agencje i firmy bazujące na modelu abonamentowym – dla prostego przykładu – koszt współpracy z agencją i pozycjonowania małej strony wynosi np. 1000 zł netto / miesięcznie.
Minusem tego modelu jest sytuacja w której Klienci nie wiedzą, ile faktycznie pracy wykonuje agencja, ile działań na rzecz strony Klienta jest prowadzone. Z uwagi, że Klient nie jest ekspertem w zakresie SEO, nie jest wstanie właściwie ocenić czy jakość i ilość działań agencji w ramach ustalonej kwoty jest właściwa czy nie. Może być więc tak, że podpisując umowę z nieetyczną agencją SEO, stracicie czas, pieniądze a wykres na raporcie z ruchu czy widoczności „lekko” drgnie. Agencje SEO, niechętnie też dzielą się informacjami na temat realnie wykonanej pracy, lub pracują w taki sposób, aby jak najwyższa kwota z budżetu stanowiła zysk ich działalności.
W tym miejscu pojawia się BlueCactus.pl i nasz pomysł prowadzenia usług SEO – pełna transparentność kosztów – wartość inwestycji przy współpracy z nami może być dowolna – a my za nasze usługi pobierzemy zawsze 25% całej kwoty – niezależnie od budżetu jakim dysponujecie na działania SEO.
Przykładowo, współpracując z naszą agencją i ustalając budżet na działania w wysokości 1000 zł netto – nasze miesięcznie wynagrodzenie to 250 zł netto. Cała pozostała kwota (750 zł netto) przeznaczona jest na realne działania (treści SEO, linkbuilding, optymalizację) – budżet pracuje na rzecz Twojej firmy. Nasze know-how to wiedza, jak taką kwotę maksymalnie wykorzystać, aby przyniosło to realne efekty. (zawsze na życzenie możemy udostępnić wszystkie faktury kosztowe w danym projekcie).
Dlaczego to „pozycjonowanie” jest takie „drogie”?
Inwestycje w SEO mogą wydawać się dość duże – zwłaszcza, dla kogoś kto po prostu prowadzi niewielką stronę lub mały biznes. Dlaczego tak to wygląda?
W dużym uproszczeniu – w zależności od rodzaju usługi lub produktu – zawsze ważne są dwa parametry – liczba miesięczna wyszukiwań określonej frazy w Google – oraz konkurencyjność danego słowa (liczba konkurentów, którzy wyświetlają się na dane słowo).
Przykładowo, jeśli nasz konkurent od kilku lat przeznacza na działania SEO np. 3000 zł miesięcznie (w skali roku wydaje 36.000 zł) i zajmuje wysokie pozycję, to nam jako nowej stronie / początkującemu biznesowi w SEO, będzie bardzo trudno pojawić się wyżej ten właśnie konkurent. Wynika to z wielu czynników, pamiętajmy, że nasz konkurent na ten cel wydał już setki tys. zł (na przestrzeni ostatnich lat). Z takim budżetem wiąże się mnóstwo pracy – w zakresie rozbudowy serwisu, linkowania poszczególnych kluczowych URL, poprawek programistycznych, zewnętrznych publikacji i innych linkbuldingowych działań SEO. To kwestie, o których nasz konkurent pomyślał już kilka lat temu i dziś może cieszyć się wysoką widocznością w wynikach wyszukiwania.
Co zatem otrzymacie podpisując umowę z naszą firmą?
- Pełną koordynację działań SEO dla strony – ustalamy strategię działań i ramach comiesięcznego, dostępnego budżetu delegujemy konkretne zadania wybranym specjalistom z którymi stale współpracujemy
- Nasze know-how i wiedzę w zakresie SEO – prowadzimy jedynie działania „white hat SEO”, czyli działania które mają przypominać naturalny sposób wzrostu zainteresowania stroną w sieci.
- Comiesięczne raporty z postępu pracy i szczegółowe rozliczenie wydatków – co i ile kosztowało wraz z krótkim uzasadnieniem
- Jasne i przejrzyste warunki formalne współpracy – (umowa na czas nieokreślony z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia umowy)
- W ramach ustalonego budżetu, możemy również stopniowo outsorcować wybrane prace programistyczne, jeśli nie mają Państwo u siebie osoby odpowiedzialnej za wprowadzanie zmian na stronie
Jak wygląda proces współpracy?
AUDYT SEO + UX
Zaczynamy zawsze od przygotowania kompletnego audytu SEO, który jest podstawą do dalszych działań i wymaga największych nakładów pracy i czasu z naszej strony. W zależności od wielkości Waszego serwisu audyt SEO to inwestycja wyceniana indywidualnie, zazwyczaj na poziomie ok. 1 000 do 10 000 zł netto (przy dużych i rozbudowanych serwisach), która stanowi nasze wynagrodzenie w pierwszym miesiącu współpracy.
Audytujemy całą stronę pod kątem popularnych błędów optymalizacyjnych, linkowania wewnętrznego (on-site) jak i również oceniamy cały off-site (linki). Wynikiem pracy, jest rozbudowany dokument PDF zawierający wiedzę, wskazówki i informację jakie błędy należy usunąć ze strony, a także co poprawić aby strona była lepiej odbierana przez wyszukiwarkę. Naturalnie, realizując audyt SEO, zwracamy uwagę na wymiar biznesowy i zazwyczaj zwieramy w audycie również wskazówki UX i poprawki które mogą wpłynąć na lepsze efekty biznesowe całej strony (pod kątem UX czy np. optymalizacji konwersji na stronie).
WPROWADZENIE W ŻYCIE ZMIAN WYNIKAJĄCYCH Z AUDYTU
Im szybciej błędy na stronie zostaną poprawione, tym lepiej. Po zrealizowanym audycie, decydujecie czy będziecie wprowadzać poprawki w serwisie we własnym zakresie, czy np. my to mamy zrobić stopniowo w ramach ustalonego budżetu.
PRZYGOTOWANIE STRATEGII DZIAŁAŃ SEO
To nasz wewnętrzny plan pracy z serwisem – opracowanie i zdefiniowanie słów kluczowych i strategia działań związanych z Waszym serwisem.
Jak wygląda podział budżetu wg poszczególnych miesięcy współpracy?
MIESIĄC | BUDŻET SEO | WYNAGRODZENIE BlueCactus.pl |
1 miesiąc współpracy | (AUDYT SEO) | (AUDYT SEO) |
2 miesiąc współpracy | 50% | 50% |
3 miesiąc współpracy | 50% | 50% |
4 i każdy kolejny miesiąc współpracy | 75% | 25% |
Budżet podzielony jest proporcjonalnie do kolejnych miesięcy współpracy. Pierwsze miesiące współpracy to najwięcej pracy dla agencji – przygotowanie indywidualnej strategii działań dla serwisu i metodyki pracy.
Korzyści z takiego modelu współpracy
- Budżet realnie pracuje na rzecz Waszego serwisu – każdą złotówkę wydajemy jak najlepiej, aby każdego miesiąca serwis rankował coraz wyżej na określone słowa kluczowe
- Współpracując z innymi firmami i podmiotami, mamy wynegocjowane lepsze stawki np. za zewnętrzne publikacje w wybranych serwisach (pozycjonowanie z nami jest tańsze niż samodzielnie)
- Warunki współpracy są przejrzyste i nie ma żadnych „kruczków”