Marka osobista – komu i dlaczego może być szczególnie potrzebna?

Marka Osobista

Coraz więcej twórców, artystów czy przedsiębiorców, kiedy stają się rozpoznawalni, zaczyna pracować nad swoją marką osobistą. Tworzą otoczkę czy produkty, które mają się z nimi kojarzyć. Ale mało kto wie dokładnie, co to jest marka osobista?

Marka osobista – definicja

Za marką osobistą – tak jak w nazwie – stoi osoba. To człowiek jest marką, a zatem nałożone są na niego określone oczekiwania, czasem pragnienia i mogą być w nim pokładane nadzieje na spełnienie określonych potrzeb innych ludzi. Posiadanie marki osobistej to bardzo odpowiedzialna rzecz. Zazwyczaj osoba z marką osobistą jest rozpoznawalna, dlatego też może ponosić ciężar swojej sławy.

Wszelkie jej kroki mogą być śledzone przez media, dlatego niełatwo o popełnienie faux pas na oczach tysięcy ludzi. Posiadanie silnej marki osobistej pomaga uchronić przed konsekwencjami takich sytuacji i ,,zachować twarz’’. Skoro już o twarzy mowa, nie można nie wspomnieć o tym, że marka osobista nakłada na człowieka swego rodzaju ,,maskę’’. Marka nie przedstawia prawdziwej osoby – jest to zawsze zestaw cech charakteru, ubiór oraz inne rzeczy starannie dobrane na potrzeby marki. Taka kreacja jest swego rodzaju PR-em, lecz nie produktu, a żywego człowieka.

Jeśli interesujesz się kreowaniem marki osobistej, koniecznie sprawdź kurs video „Kurs Personal Branding – budowanie marki osobistej” autorstwa StrefyKursów. Zdecydowanie polecamy!
Kurs Personal Branding - budowanie marki osobistej

Sprawdź kurs „Kurs Personal Branding – budowanie marki osobistej”

Marka osobista – przykłady

Przykłady marek osobistych najłatwiej znaleźć na mediach społecznościowych, chociażby na Instagramie, który zawiera miliony kont, które zaliczają się do marki osobistej. Wystarczy spojrzeć na profile znanych blogerów, sportowców czy muzyków. Pełne są zdjęć tych osób czy produktów przez nie reklamowanych. Przykłady, po które można sięgnąć, to: Anna Lewandowska (2,8 mln obserwujących), Kuba Błaszczykowski (727 tys. obserwujących), O.S.T.R. (226 tys. Obserwujących). Każda z tych osób zajmuje się inną branżą, jednak we wszystkich takich przypadkach warto budować markę osobistą.

Marka osobista – dla kogo?

Pora odpowiedzieć na postawione w tytule pytanie. Kiedy budować markę osobistą? Kto powinien to zrobić? Mając w pamięci, że za marką osobistą stoi osoba, dobrze jest ją zbudować, zanim wypuści się swój produkt. Dzięki marce osobistej potencjalni klienci będą mieli czas, aby nas lepiej poznać oraz nam zaufać. W taki właśnie sposób robiło to wiele znanych nam ludzi, np. raperzy, którzy zaczęli tworzyć marki odzieżowe albo wielu influencerów, zanim wypuścili swoje książki itp. Każda osoba z wielotysięcznym gronem odbiorców powinna budować markę osobistą, która jest częścią wizerunku. Jednocześnie budowanie marki osobistej toczy się wraz ze wzrostem popularności, dlatego też wielu influencerów ma coraz silniejszą markę, im bardziej są rozpoznawalni. Marka osobista będzie dobrym rozwiązaniem dla przedsiębiorców i twórców, którzy zamierzają reklamować różne produkty czy usługi własną osobą.

Poprzedni wpis
Następny wpis