Na czym polega optymalizacja strony internetowej i na co zwrócić uwagę?

Docieranie do klientów w wyszukiwarce Google może być realizowane za pośrednictwem różnych kanałów. Wyróżnia się tutaj 2 najważniejsze: kampanie Google Ads oraz organiczne wyniki wyszukiwania. W każdym z nich ogromne znaczenie ma zawartość strony internetowej, która przekłada się na uzyskiwane wyniki odwiedzin oraz sprzedaży.

Oprócz kwestii wizerunkowej zadaniem strony internetowej jest umożliwienie potencjalnemu klientowi zapoznanie się z ofertą danej firmy oraz finalizacji procesu zakupowego. Jednak skuteczne dowiezienie sprzedaży swoich towarów i usług strona internetowa powinna działać poprawnie i być w odpowiedni sposób zoptymalizowana.

Optymalizacja, a pozycjonowanie stron

Optymalizacja strony internetowej jest jednym z najważniejszych pojęć w branży SEO. Jej przeprowadzenie pełni kluczową rolę podczas pozycjonowania strony internetowej oraz prowadzenia kampanii.

Bowiem optymalizacja składa się z kilku etapów:

  1. Wykrycie nieprawidłowości na stronie
  2. Rekomendacja ich naprawienia oraz innych zmian
  3. Wdrożenie wszystkich zmian na stronie internetowej

Przeprowadzenie optymalizacji zawsze powinno być na samym początku współpracy, ponieważ wtedy będziemy wiedzieć, w jakim miejscu się obecnie znajdujemy i co jeszcze zostało do zrobienia. Tutaj należy pamiętać, że równie istotna jest regularna optymalizacja, która pozwoli na bieżąco zwiększać widoczność strony internetowej i naprawiać wykryte nieprawidłowości.

Pozycjonowanie stron

Na co zwrócić uwagę podczas optymalizacji strony internetowej?

Skuteczna optymalizacja powinna dotyczyć zarówno kwestii związanych z prawidłowym występowaniem słów kluczowych na stronie, jak i jej prawidłowej budowy. Stanowią one 2 główne obszary optymalizacji mające ogromny wpływ na uzyskiwane pozycje oraz jej stan zindeksowania.

Budowa strony internetowej

Strona internetowa może być zbudowana na różnym systemie zarządzania treścią, który powszechnie jest określany jako silnik CMS. Nie mniej w każdym przypadku istnieje wysokie ryzyko pojawienia się błędów, które będą miały negatywny wpływ na SEO.

Dlatego ważne jest zwrócenie szczególnej uwagi, na to jak działa strona internetowa oraz jak jest zbudowana. Inaczej mogą pojawić się błędy, które negatywnie wpłyną na indeksowanie się strony oraz jej widoczność.

Najważniejsze czynniki, na które należy zwrócić uwagę to:

  • Waga strony internetowej i czas jej ładowania
  • Poprawność struktury kodu strony i podomykane znaczniki
  • Prawidłowa implementacja poszczególnych składowych strony tj. meta tagi, nagłówki, sekcje
  • Poprawna wersja mobilna strony
  • Przemyślana budowa wyglądu strony pod kątem UX
  • Poprawna konfiguracja mapy witryny

Optymalizacja zawartości strony internetowej

Pierwszym kluczowym krokiem w optymalizacji strony internetowej jest określenie słów kluczowych, poprzez które chcemy docierać do potencjalnych klientów. To właśnie na ich podstawie można podjąć właściwe kroki, które pozwolą rankować naszej stronie w TOP 10.  Dlatego na początku najlepiej jest przeanalizować widoczność strony i po tym dopiero podjąć się optymalizacji.

Proces optymalizacji strony internetowej dotyczy umiejętnego jej przystosowania do wymagań Google. Dotyczy to głównie struktury i zawartości każdej podstrony, która jest dopuszczona do indeksowania.

Najważniejszymi elementami strony poddawanymi optymalizacji są:

  • Adresy URL
  • Meta tagi
  • Nagłówki oraz ich prawidłowa struktura
  • Bloki tekstu
  • Atrybuty alt dla zdjęć

Każdy z powyższych czynników powinien zawierać słowa kluczowe, co stanowi istotną informację dla robota Google. Praca nad zawartością strony internetowej pozwala przynieść oczekiwane efekty i stanowi solidny fundament dla linkbuildingu. W innym przypadku trudno będzie uzyskać zamierzony cel, jakim jest budowanie widoczności strony i pozyskiwanie klientów z wyszukiwarki.

 

Autor wpisu

Mariusz Jałyński
Manager SEO w firmie SeoFly.pl. Absolwent Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki, który z branżą SEO związany jest od 2016 roku. Jego specjalność to pozycjonowanie stron internetowych klientów, tworzenie stron internetowych, realizowanie prac z zakresu web developmentu oraz rozwijanie serwisów firmowych. W swojej codziennej pracy lubi planować i realizować zamierzone cele. W wolnych chwilach pasjonat seo, programowania i game devu, który realizuje się również w sporcie.

Poprzedni wpis
Następny wpis