Istnieje sporo agencji do Allegro, dlatego zanim zdecydujesz się na konkretną, warto dowiedzieć, że różni je zarówno zakres usług, jak i podejście do klienta. W tym artykule znajdziesz informacje, czego możesz spodziewać się od swojej agencji marketplace, a także jak określić, czy jest godna zaufania.
Dwa typy usług marketplace: prowadzenie Allegro Ads a obsługa Allegro
Większość firm, które oferują outsourcing w zakresie zwiększania sprzedaży na Allegro, zajmuje się wyłącznie płatnymi reklamami, czyli systemem Allegro Ads. Nieliczne – jak chociażby agencja marketplace Pirk Spark – oferują swoim klientom prowadzenie kampanii Allegro Ads oraz obsługę Allegro.
Podczas gdy pierwsza usługa raczej nie wzbudza wątpliwości, druga może powodować pewną konsternację, bo czym w zasadzie jest obsługa Allegro? Do działań z tego obszaru można przypisać przede wszystkim pomoc we wdrażaniu nowego sklepu na tym marketplace oraz optymalizowanie istniejących działalności. W końcu niemal w każdym przypadku można coś poprawić, aby sprzedaż rozwijała się jeszcze lepiej. Specjaliści najczęściej zwiększają atrakcyjność w ofertach produktowych (w grafikach i tekście) oraz wprowadzają korekty do zestawów i wielowariantowości. Dzięki ich pracy można istotnie zwiększyć wartość przeciętnego koszyka produktowego.
Oczywiście, wszystkie wymienione zadania można realizować samodzielnie, ale tylko ich umiejętne wykonanie sprawia, że koszty poniesione na reklamy Allegro mają lepszy zwrot. W końcu Allegro Ads nie działają w próżni. Efektywność systemu reklamowego Allegro jest uzależniona od działań organicznych na koncie, co oznacza, że przemyślana strategia rozwojowa powinna uwzględniać zarówno Allegro Ads, jak i samą obsługę sklepu. Tylko w taki sposób (na zasadzie sprzężenia zwrotnego) można zyskać wymierne rezultaty.
Możesz usłyszeć, że reklamy na Allegro nie dadzą Ci dobrych wyników
Jeśli tak się stanie, możesz się cieszyć. To dowód, że obsługujący Cię specjaliści są z Tobą szczerzy. Oczywiście, jednocześnie powinni zaproponować Ci zestaw naprawczy (zwany Allegro wdrożeniem lub optymalizacją Allegro). Czas na reklamy Allegro przyjdzie, gdy już poprawi się oferty oraz ogólną prezencję konta.
Zastanawiasz się, dlaczego tak właśnie powinno być? TOP partnerskie agencje marketplace typu Pirk Spark często proponują swoim klientom przeprowadzenie optymalizacji konta, zanim przejdą do obsługi Allegro Ads, aby ochronić ich budżet. Dbając o aspekty organiczne, można bowiem stworzyć reklamy, które nie tylko ściągną ruch, ale także skonwertują do zakupu konkretnych produktów.
Agencje marketplace Allegro Ads i outsourcingowe powinny zapytać Cię o Twój cel
Bez określenia celu nie będziesz w stanie określić, czy działania, które podejmuje Twoja agencja Allegro Ads, przyczyniają się do jego realizacji. Jeśli nie ustalisz ze specjalistami, do czego mają dążyć, trudno będzie o rozliczenie ich z pracy. A co może być tym celem? To zależy od danej branży i konkretnego biznesu. Większość sprzedawców Allegro chce poprawić stosunek kosztów do sprzedaży (K/P), zwiększyć przychody lub poprawić zwrot z inwestycji.
Uzgadniając cel, agencja marketplace powinna wziąć pod uwagę kondycję Twojego sklepu oraz sytuację panującą w danej kategorii. Wiele firm outsourcingowych preferuje ustalanie celów rocznych, ale te naprawdę dobre i profesjonalne agencje Allegro projektują taką strategię, która uwzględnia również miesięczne i kwartalne cele sprzedażowe.
Dobra agencja do Allegro będzie rzetelnie raportować wyniki
Nawiązując współpracę z agencją od Allegro w zakresie tworzenia reklam Allegro, tracisz dostęp do panelu Allegro Ads. Dzieje się tak, ponieważ od tej pory pieczę nad kampaniami przejmuje agencja marketplace i to w ramach jej agencyjnego panelu będą widoczne Twoje kreacje.
W tym kontekście wcale nie dziwi potrzeba rzetelnego i systematycznego raportowania! Dobra agencja Allegro Ads niczego nie ukrywa przed swoimi klientami i regularnie (np. co miesiąc) pokazuje klarowne wyniki z podziałem kosztów. Płacąc za usługę kilka tysięcy złotych, masz prawo żądać regularnych spotkań i przejrzystych raportów w formacie .xls, aby dowiedzieć się, na co współpracująca agencja marketplace wydaje Twoje pieniądze i czy realizuje wspólnie uzgodnione cele.
Jeśli zależy Ci na większej kontroli, wypróbuj program dla sprzedawców Allegro AlleSpark. To narzędzie posiada specjalny moduł Statystyki Allegro Ads, który daje wgląd w to, jak funkcjonują Twoje kampanie Allegro Ads nawet wówczas, gdy ich optymalizacją zajmuje się agencja Allegro.
Agencja Allegro agencji Allegro nierówna
Być może o tym nie wiesz, ale portal Allegro prowadzi oficjalny program partnerski z agencjami marketplace. Biorą w nim udział zarówno firmy specjalizujące się wyłącznie w Allegro – jak agencja Allegro Pirk Spark –, jak i agencje, które oferują także prowadzenie reklam Google oraz Facebook Ads.
Te drugie mogą być niezwykle wygodne dla dużych biznesów, które mają zamiar outsorcować nie tylko obsługę Allegro, ale także innych kanałów, z których korzystają. Warto jednak pamiętać, że agencje wyspecjalizowane wyłącznie w Allegro mają zwykle cały wykwalifikowany zespół specjalistów, a nie tylko kilku dedykowanych pracowników. Poza tym, w wielu przypadkach firmy traktujące dany kanał priorytetowo zapewniają wyższy standard usługi niż te, które uważają ją jedynie za dodatek do swojego portfolio.
Udział w programie partnerskim Allegro to także dowód na świadczenie wysokiej jakości usług. Serwis prowadzi certyfikację wyspecjalizowanych agencji Allegro, przyznając im wyróżnienia różnego stopnia. Stopnie te odpowiadają doświadczeniu i sukcesom danego przedsiębiorstwa. Tym samym, pierwszy poziom Allegro Ads stosunkowo łatwo osiągnąć. Prawdziwie eksperckie agencje marketplace otrzymują certyfikaty Allegro Ads Partner + i zostają dodatkowo wyróżnione na stronie Allegro jako TOP partnerzy. To właśnie oni operują na największych budżetach i zapewniają najlepsze wyniki kampanii Allegro Ads.