Od wielu lat prowadzimy efektywne Kampanie reklamowe Google Ads – zapraszamy do współpracy.
Na czym polegają kampanie Google Ads?
Marketing i reklama w firmie nierzadko mogą stanowić o wielkich sukcesach lub spektakularnych porażkach. Tym bardziej jest to widoczne w realiach rynku e-commerce, który w Polsce rośnie z roku na rok o blisko 25%. Tak ogromna liczba oznacza nie tylko swobodny wybór konsumenta, ale też nasilającą się konkurencję w sieci. Kluczem jest więc nie tylko posiadanie atrakcyjnej oferty, korzystnych cen czy innowacyjnych produktów, ale przede wszystkim dotarcie do odbiorcy i wyróżnienie się z tłumu. Temu właśnie służyć będzie marketing internetowy, który bardzo często utożsamiany jest z kampaniami Google Ads.
Czym jest Google Ads?
Google Ads to – najogólniej mówiąc – wszystko to, co wiąże się z reklamą w przeglądarkach internetowych. Może to więc być wyróżnienie wyniku wyszukiwania na górze listy, może też być przerywnik video, a może być wyróżnienie produktu po wpisaniu jego frazy. Google Ads to rozbudowane narzędzia służące nie tylko do tworzenia bardzo precyzyjnych kampanii reklamowych, ale także narzędzie feedbackowe. Dzięki raportom i zestawieniom analitycznym osoba odpowiedzialna za tworzenie kampanii Google Ads szybko i łatwo sprawdzi statystyki kampanii reklamowych i dostosuje bieżące działania do potrzeb firmy.
Rodzaje kampanii Google Ads
Istnieje co najmniej kilkanaście różnych rodzajów kampanii Google, jednak większość z nich można przypisać do jednej z czterech grup:
- Search, czyli pozycjonowanie wyniku na górze wyszukiwania dla danej frazy;
- PLA, czyli pokazywanie zdjęcia, nazwy i ceny produktu powiązanego z danym wyszukaniem lub daną marką;
- Display / display video, czyli rozmaite banery graficzne i klipy video pojawiające się na różnych stronach internetowych;
- Gmail, czyli skumulowane działania (video, grafika, PLA, search) w poczcie internetowej Google;
Poniżej omówimy każdą z grup, a na potrzeby przykładów przyjmijmy, że prowadzimy sklep z oponami samochodowymi.
- Kampania search – kampania search, czyli w sieci wyszukiwania działa podczas wyszukiwania fraz związanych z prowadzoną przez nas działalnością. Istotne jest więc dopasowanie słów kluczowych i stworzenie krótkich fraz zachęcających do kliknięcia w hiperłącze. Do kampanii search należy więc wytypować frazy kluczowe, które miałyby pozycjonować nasz wynik. Dla sklepu z oponami można więc ustalić takie klucze jak „opony zimowe”, „tanie opony wielosezonowe”, „opony Nokian”, „opony letnie Volkswagen”, itp.
- Kampania product listing ads (PLA) – kampania ta promuje produkty z naszego sklepu internetowego na specjalnym pasku przeglądarkowym (tzw. product list). Jest to niezwykle skuteczna metoda, gdy zależy nam na sprzedaży konkretnego towaru, jednak zanim rozpocznie się działanie PLA, konieczne jest przygotowanie produktów. Należy podać szczegółową nazwę produktu (Nokian WR D4 205/55/R16 91H), zdjęcie oraz jego krótki opis (Zimowe opony Nokian gwarantujące przyczepność na oblodzonej, ośnieżonej jezdni), opisać go alfanumerycznie w swoim sklepie (NKN01042055516), określić cenę i dostępność.
- Kampania display video – wszelkiego rodzaju pop-up bannery graficzne, reklamy w postaci klipów wideo lub animacji interaktywnej. Głównym „środowiskiem” takich reklam jest YouTube (dwa ostatnie rodzaje kampanii) oraz strony informacyjne i lifestyle’owe (pierwszy z rodzajów kampanii). Kampanie display’owe bazują na sieci reklamowej, więc konieczne jest generalne określenie kategorii, do których przypiszemy nasze reklamy. Mogą to być wszelkiego rodzaju strony motoryzacyjne, motoblogi lub kanały na YouTube związane z motosportem.
- Kampania Gmail – specyficzny typ marketingu, który widoczny jest wyłącznie w poczcie internetowej Gmail danego użytkownika. Jest to prawdopodobnie najbardziej spersonalizowany rodzaj kampanii – konieczne jest umieszczenie komu i w jakich warunkach ma się pokazywać dana reklama. Najczęściej dzieje się to po odwiedzeniu strony twórcy kampanii lub wielokrotnym wyszukaniu tej samej frazy (np. opony zimowe Nokian, opony Nokian do VW Passat).
Targetowanie odbiorców kampanii
Tradycyjne reklamy w telewizji, radio czy na billboardach mają to do siebie, że „docierają do mas” – czyli tak naprawdę do wszystkich i do nikogo. Przy standardowych firmach (np. sklepy odzieżowe, markety spożywcze) szacuje się, że 1 na 10 osób oglądająca reklamę faktycznie może być zainteresowana usługą. Im bardziej specyficzna działalność (np. produkcja zbiorników żelbetowych), tym mniejsza szansa na trafienie bezpośrednio do użytkownika. Na szczęście, Google Ads pozwala tak profilować kampanię, by reklama docierała do tych osób, które z największym prawdopodobieństwem zainteresują się naszą ofertą.
Docieranie do takiego odbiorcy możliwe jest dzięki targetowaniu, czyli tworzeniu czegoś na wzór persony (tzw. klient modelowy). Poprzez targetowanie ustala się następujące kryteria:
- Miejsce zamieszkania (w promieniu X kilometrów od naszej firmy lub wybór konkretnych miast / rejonów);
- Dane demograficzne (wiek, płeć, posiadanie i wiek dzieci, status związku, zatrudnienie, poziom edukacji, itp.);
- Zainteresowania (np. osoby słuchające rapu, fani piłki nożnej czy ludzie regularnie odwiedzający strony z kawą);
- Custom intent (wszystko to, co ostatnio osoba kupiła lub oglądała, np. meble biurowe, samochody premium, sprzęt elektroniczny);
Jeśli więc prowadzimy lokalny sklep z artykułami dla niemowląt, możemy szczegółowo sprofilować personę na kobietę w wieku 25-35 lat zamieszkałą w promieniu 15 kilometrów od firmy, z dzieckiem (dziećmi) w wieku 0-3 lat, która ostatnio poszukiwała wózka dziecięcego, ubrania dla malucha lub produktów spożywczych dla najmłodszych. Dzięki temu mamy pewność, że dotrzemy do faktycznej grupy odbiorców, a nie do – przykładowo – 50-letniego kierowcy TAXI, który poszukuje nowych opon zimowych.
Współpraca z bluecactus w zakresie Google Ads – jak wygląda?
W zależności od wielkości waszego serwisu lub sklepu, indywidualnie wyceniamy konfigurację kampanii. Kampanie konfigurujemy w oparciu o wcześniej brief lub rozmowę i przygotowaną analizę słów kluczowych (np. dla kampanii w wyszukiwarce). Zwykle w ramach konfiguracji, konfigurujemy również na Waszej stronie cele i konwersje, dla łatwego pomiaru i zbierania wartościowych danych dla wszego biznesu.
Płatność za usługę – brak jakichkolwiek dodatkowych i comiesięcznych kosztów.
Większość agencji marketingowych na rynku pobiera comiesięczna opłatę za prowadzenie kampanii Google Ads – co dla Was stanowi jedynie dodatkowy koszt w późniejszym czasie, a nakłady pracy w dobrze zoptymalizowanej kampanii są znikome (z małą *w zależności oczywiście od produktu / branży, złożoności kampanii)
My wyceniamy jedynie konfigurację kampanii w ramach której w cenie jest kilka (3-5) sesji optymalizujących, do 3 miesięcy po uruchomieniu.
Kampania uruchomiona jest na Waszym koncie i nie ma żadnych dodatkowych opłat w przyszłości. Po uruchomieniu kampanii wystawiamy fakturę VAT za wykonaną usługę.