Jak wygląda rozwój rynku kosmetycznego? Ile jest wart?

Rynek kosmetyczny w Polsce jest jednym z najbardziej rozwijających się. Dodatkowo, nowe rozwiązania technologiczne pozwalają przenieść produkcję kosmetyków na wyższy poziom tnąc przy tym koszty samej produkcji. Dodatkowym atutem jest to, że rozwój nauki sprzyja firmom kosmetycznym przez wzgląd na to, że właśnie w kosmetologii dochodzi do przełomów. Nikogo nie dziwi już moda rewolucyjne środki. Rynek kosmetyczny odnosi rekordowe przychody i nie zalicza tak zwanych dołków. W samym 2016 roku jego wartość osiągnęła 22 miliardy złotych! Co będzie w tym roku? Inwestorzy spodziewają się wzrostu o 5-10%!

Rozwój

Wiele firm produkujących kosmetyki to globalnie działające koncerny, które istnieję też na giełdzie pod postacią spółek akcyjnych, a wartość akcji tych koncernów praktycznie zmienia się nieco z sekundy na sekundę.

Pomimo ogromnej atrakcyjności naszych rodzimych drogerii, prym wiodą zagraniczne firmy typu Rossmann, którego udział w rynku szacuje się na około 20%.

Czarnym koniem jest również Jeronimo Martins, który sprzedaje kosmetyki oraz inne materiały drogeryjne. Mało kto wie, że oprócz dobrze znanej sieci Biedronka, jest on właścicielem sieci Hebe. J. Martins plasuje się na drugim w Polsce miejscu pod względem udziału w rynku kosmetycznym.

W internecie natomiast, można zauważyć rosnący trend wśród kosmetyków naturalnych. Ostatnimi czasy popularne stają się sole z Morza Martwego czy też podobne produkty posiadające w swoim składzie algi morskie. Oprócz tego, w sieci można znaleźć małych producentów, którzy wykonują swoje kosmetyki ręcznie, bez taśm produkcyjnych, dzięki czemu mamy pewność, że rzemieślnik wykonał swoją pracę z należytym szacunkiem.

Nowoczesność

Nowe typy kosmetyków trafiają na rynek co jakiś czas. Tego typu kosmetyk badany jest na grupie testowej różnych kobiet, które biorą udział w tych badaniach dobrowolnie. Często z uczestnictwa w takiej grupie testowej nie mają nic, ale bywa też i tak, że za uczestnictwo w tego typu testach dają nagrody pieniężne lub upominki w formie kartonu pełnego kosmetyków. Zazwyczaj też, ten nowy produkt okazuje się opcja niezwykle skuteczną u ponad 90% uczestniczek testów. Okazuje się jednak, że nie wszystkie uczestniczki przechodzą testy w sposób prawidłowy. Zawsze jest część testowanych, które mają różnego typu alergie na składniki kosmetyku. Historie tego typu niestety mają miejsce, ale koncerny najczęściej dbając o reputację, wykonują wiele badań przed dopuszczeniem kogoś do danej grupy testowej.

Ostatnia dekada to także pojawienie się na rynku męskich szamponów na siwienie, czy też na wypadanie włosów. Te konkretne szampony zalicza się do tych o wiele lepszych i dlatego też mają wyższą ceną, a ich reklama w telewizji wygląda na niezwykle obiecującą opcję. Bardzo wiele znaczy też i to, że koncerny wytwarzające te szampony mają wręcz wzorową reputację, a sami mężczyźni kupują tego szampony ze względu na to, że wygodnie się je stosuje, bo to nie jakieś tabletki ziołowe o nietypowym składzie. W tym konkretnym przypadku stosuje się szampon i to wygodnie, czyli zazwyczaj pod prysznicem, czyli we włosy nie wciera się jakiegoś żelu, który następnie trzeba zmyć pod prysznicem. Nie używa się też jakichś suplementów diety, które najpierw trafiają do układu trawiennego i które trzeba stosować zgodnie z zaleceniami producenta.

Poprzedni wpis
Następny wpis