Struktura i użyteczność sklepu internetowego

Struktura sklepu internetowego powinna być intuicyjna i łatwa w poruszaniu się po nim, szczególnie dla klientów. Strona internetowa powinna mieć przejrzystą strukturę menu, łatwą w użyciu i zrozumiałą. 

Zaprojektowanie architektury informacji w witrynie internetowej w sposób logiczny to klucz do sukcesu. Sklepy internetowe powinny posiadać logiczną siatkę informacji, czytelną dla robotów Google oraz z uwzględnieniem użyteczności dla konsumentów. Struktura sklepu internetowego powinna być intuicyjna i łatwa w poruszaniu się po nim, szczególnie dla klientów. Strona internetowa powinna mieć przejrzystą strukturę menu, łatwą w użyciu i zrozumiałą.

Nawigacja powinna być umieszczona w widocznym miejscu i powinna zawierać kategorie, pasek wyszukiwania i inne pomocne narzędzia nawigacyjne. W sklepie internetowym wszystkie produkty powinny zawierać bogate opisy, estetyczne zdjęcia i opinie, które klienci mogą pisać, a także na bieżąco czytać. Dodatkowo sklepy internetowe powinny posiadać bezpieczny proces płatności z wygodnymi dla klientów opcjami płatności. Demo takiego sklepu znajdziesz na stronie: https://www.idosell.com/pl/. Prezentowana platforma pozwala także na osobne sekcje typu: obsługa klienta, FAQ, jak i blog.

Jak wdrożyć użyteczny sklep internetowy?

Stworzenie odnoszącego sukcesy sklepu internetowego wymaga dużo planowania i strategicznego wdrożenia. Oto kilka wskazówek, które pomogą w stworzeniu skutecznego sklepu internetowego.

  • Wybór odpowiedniej platformy — przed podjęciem decyzji, należy upewnić się, że wybrana platforma do obsługi sklepu internetowego jest przyjazna dla użytkownika, bezpieczna i zdolna do obsługi dużego ruchu. Co więcej, powinna spełniać wszystkie wymagania, które staną na drodze rozwijanego biznesu.
  • Projekt własnej witryny – powinien być profesjonalny i atrakcyjny. Zadbanie o intuicyjną nawigację, pasek wyszukiwania i przejrzysty układ strony produktu, to kluczowe elementy. Lecz to nie wszystko. Liczy się pomysł i efekty przyciągające wzrok.
  • Różne opcje płatności — klienci muszą mieć możliwość szybkiego i bezpiecznego płacenia za zakupy. Oferuj wiele opcji płatności, takich jak karty kredytowe, PayPal i inne metody płatności.
  • Dobry hosting — to podstawa sklepu internetowego. Zapewni to, że witryna będzie działać płynnie i będzie w stanie obsłużyć duże natężenie ruchu.
  • Wdrożenie systemu bezpieczeństwa — bezpieczeństwo jest najważniejsze dla sklepów internetowych. Już od początku działalności należy pilnować wszystkich wytycznych, które wpłynął na to, aby sklep internetowy był bezpieczny dla klientów i przedsiębiorcy,
  • Testowanie witryny — przed uruchomieniem sklepu internetowego warto wykorzystać wersję demo i testować wszystkie funkcje, procesy realizacji transakcji, metody płatności i wszelkie inne dogodności.

Co wpływa pozytywnie na użyteczność sklepu w internecie?

Użyteczność jest jednym z najważniejszych czynników, które należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu sklepu w internecie. Sklep internetowy musi być łatwy w obsłudze, dostępny i intuicyjny, aby zapewnić klientom wspaniałe wrażenia. Ważne jest, aby odwiedzający mogli szybko i łatwo znaleźć produkty, których szukają, dlatego nawigacja powinna być zaprojektowana w sposób prosty i dobrze zorganizowany. Menu nawigacyjne powinno być wyraźnie oznaczone i podzielone na główne kategorie z podkategoriami, jeśli to konieczne.

Strony produktów powinny zawierać jasne i zwięzłe opisy, a także wyraźne obrazy i informacje o cenach. Dołączone recenzje i oceny produktów, dadzą klientom wyobrażenie o tym, jak byli klienci doświadczyli produktu. Aby pomóc klientom szybko znaleźć produkty w sklepie internetowym, których szukają, warto zaoferować opcje filtrowania, takie jak rozmiar, kolor i cena. Pozwoli to na oszczędność czasu i może przyśpieszyć drogę do dokonania transakcji. Następny świetny sposób, który pewien się znaleźć w użytecznym sklepie, to pasek wyszukiwania.

Metod jest całe mnóstwo, ale końcowy user experience jest tylko jeden. Warto zatem zadbać o to, aby już pierwsze spojrzenie na sklep internetowy zainicjowało u klienta chęci do zakupów.

Poprzedni wpis
Następny wpis