Pozycjonowanie stron czy reklama Google Ads – co wybrać?

Pozycjonowanie i reklama Google Ads

Odpowiednia widoczność strony internetowej w sieci to podstawowy element skutecznego marketingu. Jeśli witryna jest dobrze pozycjonowana, ma szansę trafić do większej ilości potencjalnych klientów. O pozycji strony w wyszukiwarce internetowej Google decyduje specjalny algorytm. Aby uzyskać wysoką pozycję w wynikach, należy przede wszystkim posiadać wiedzę na temat sposobu działania algorytmu i systemu wyszukiwania. 

pozycjonowanie i reklama

Sposoby na zwiększenie widoczności strony w sieci

Istnieję dwa popularne sposoby, dzięki którym strona internetowa może uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwarki. Jest to tradycyjne pozycjonowanie za pomocą kombinacji słów kluczowych oraz specjalny system kampanii reklamowych Google Ads. Każda z możliwości generuje określone korzyści, a wybór odpowiedniego sposobu reklamowania witryny nie jest prosty, zwłaszcza dla początkujących.

Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie to proces, który ma na celu zapewnienie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarki. Algorytm opiera się przede wszystkim na odpowiedniej kombinacji słów i fraz kluczowych. Efekty pozycjonowania nie pojawiają się od razu, ale z pewnością przynoszą duże korzyści.

Proces pozycjonowania rozpoczyna się od optymalizacji strony internetowej, czyli dostosowaniem jej do potrzeb użytkownika i pozycjonowania. Pozycjonowanie jest elementem szeroko pojętego content marketingu, czyli marketingu internetowego. Publikowane teksty muszą być przede wszystkim unikalne i wartościowe, z odpowiednio umieszczonymi frazami.

Korzyści pozycjonowania

Zalety, jakie niosą za sobą działania związane z pozycjonowaniem:

  • optymalne koszty pozycjonowania, często dostosowane do potrzeb klienta,
  • korzyści dla marki, która poprzez tworzenie ciekawych i oryginalnych tekstów jest przedstawiana w pozytywnym świetle,
  • większy ruch na stronie,
  • szansa znalezienia się w TOP 10 pozycji wyszukiwania.

Niestety pozycjonowanie ma jedną, znaczącą wadę. Czas oczekiwania na efekty jest stosunkowo długi. Działania związane z tworzeniem tekstów oraz link Building wymagają czasu i cierpliwości.

Kampania reklamowa Google Ads

Google Ads to system reklamowy stworzony przez Google, którego działanie opiera się przede wszystkim na wyświetlaniu linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania. Kiedy w wyszukiwarce Google wpisywana jest dana fraza, na stronie pojawiają się linki sponsorowane, które reklamują daną witrynę. Co ciekawe, w systemie Google Ads użytkownik nie płaci za wyświetlanie reklamy, a jedynie za kliknięcia. Ten popularny system pozwala projektować reklamy, które dzięki segmentacji trafią do wskazanej, docelowej grupy odbiorców.

Korzyści reklam Google Ads

Zalety płynące z zastosowania kampanii reklamowej Google Adwords:

  • reklama, która celuje bezpośrednio w grupę wskazanych przez klienta odbiorców,
  • szybkie efekty kampanii, widoczne niemal natychmiast.

O skuteczności reklamy Google Ads możesz przekonać się zlecając próbną kampanię w firmie Media Click z Wrocławia.

Pozycjonowanie czy reklama Google Ads?

Pozycjonowanie jest bez wątpienia podstawowym narzędziem marketingu w sieci. Nie mniej jednak wymaga od użytkownika dostatecznej wiedzy na temat działania algorytmów wyszukiwania, SEO oraz przede wszystkim czasu. Bardzo często takie działania trzeba zlecić wyspecjalizowanym podmiotom, ponieważ początkujący użytkownik może mieć z tym duży problem. Nie każdy również jest w stanie tak długo czekać na efekty podjętych działań.

Tymczasem tworzenie kampanii reklamowych za pomocą Google Ads jest intuicyjne i stosunkowo proste. Użytkownik, wiedząc do jakich klientów chce dotrzeć, jest w stanie stworzyć reklamę, które celuje dokładnie w docelowych odbiorców i potencjalnych klientów. Przekonujący jest również krótki czas oczekiwania na pierwsze efekty kampanii. Dobrze stworzona reklama w Google działa niemal od razu. To bardzo ważne, przede wszystkim dla początkujących przedsiębiorców, którzy nie posiadają jeszcze stałej grupy klientów.

Działania związane z content marketingiem są niezbędne, aby zwiększyć widoczność witryny w sieci i dotarcia z treścią do docelowych odbiorców. Aby szybko zbudować pozycję strony internetowej i zdobyć grono stałych odbiorców warto skorzystać z narzędzi Google Ads, dzięki którym stworzenie wartościowej kampanii reklamowej jest proste i skuteczne.

 

Poprzedni wpis
Następny wpis