Co to jest personal branding?

Na rynku wiele firm decyduje się na budowanie personal brandingu, aby lepiej docierać do odbiorców oraz by nadać wielu swoim produktom ,,ludzką twarz’’. Przykładem takiego działania mogą być sportowcy reklamujący ubrania czy najnowsze urządzenia elektroniczne. Poniżej postaramy się odpowiedzieć, co to jest personal branding.

Personal branding – definicja

Personal branding związany jest z marką osobistą, kiedy to konkretna osoba staje się swego rodzaju żywą reklamą danego produktu lub zwyczajnie próbuje pracować nad budową własnego wizerunku. Personal branding danej osoby powinien wzbudzać określone emocje czy oczekiwania, a także kojarzyć się z danym stylem życia. Marka osobista ma za zadanie przybliżyć danego człowieka lub produkt do innych ludzi, dlatego tak liczy się jej personalny aspekt.  

Personal branding – social media

Social media odgrywają ważną rolę w budowaniu personal brandingu. Nierzadko są jego nieodłącznym elementem. Warto posiadać konta na najpopularniejszych portalach społecznościowych, ponieważ wtedy jest szansa, że dotrzemy do różnych odbiorców. Social media umożliwiają również łatwą komunikację z obserwatorami, a także są nieskomplikowane w obsłudze, dają oprócz tego możliwość tworzenia fanpage’ów, gdzie odbiorcy mogą wystawiać oceny czy zamieszczać komentarze. Znaczną część personal brandingu możemy prowadzić właśnie na serwisach i aplikacjach społecznościowych – niektórzy twórcy opierają swój wizerunek i markę osobistą wyłącznie na takich portalach, jednak to niesie ryzyko, że w razie skasowania konta lub innego wypadku tego typu można stracić wszystkie informacje, nad którymi pracowało się miesiącami, a nawet latami. 

Poprzedni wpis
Następny wpis