Ile tak naprawdę kosztuje pozycjonowanie sklepów internetowych?

SEO
Od razu zdradzimy, że precyzyjna odpowiedź na postawione w tytule pytanie, tzn. podanie konkretnej kwoty, nie jest możliwa. Koszt pozycjonowania sklepu internetowego zależy bowiem od wielu czynników. Jakich? To właśnie wyjaśniamy w tym tekście.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – co obejmuje?

W przypadku tak rozbudowanych witryn, jakimi są składające się z tysięcy podstron sklepy internetowe, nie sposób na poważnie myśleć o rozpoczęciu optymalizacji i pozycjonowania bez wcześniejszego przeprowadzenia audytu SEO. Kolejnym krokiem jest rzecz jasna wdrożenie wszystkich zmian, które w wyniku wszechstronnej analizy zostały uznane za konieczne. Optymalizacje te mogą dotyczyć każdej warstwy witryny – technicznej, contentowej itd.

Na tym jednak pozycjonowanie sklepu internetowego się nie kończy, SEO to działanie ciągłe, długofalowe. Stronę nadal trzeba dostosowywać do regularnie aktualizowanych algorytmów wyszukiwarki Google, uwzględniając przy tym również działania konkurencji. Dlatego po doprowadzeniu strony „do porządku” zgodnie z wytycznymi audytu, należy kontynuować działania SEO i pozycjonować e-sklep „na bieżąco”. Zaliczamy tutaj przede wszystkim regularną publikację odpowiednio zoptymalizowanego contentu oraz link-building, czyli pozyskiwanie linków zewnętrznych prowadzących do witryny. Odnośniki te powinny pochodzić z wartościowych źródeł, a sprawdzonym sposobem ich zdobywania jest content marketing.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – ile kosztuje?

Skoro już mniej więcej wiemy, jak wygląda proces pozycjonowania, to teraz spróbujmy przeanalizować koszt poszczególnych jego elementów:

  • Audyt SEO. Jest to przede wszystkim koszt pracy specjalisty od pozycjonowania, a więc zależność jest prosta: im większy serwis, tym więcej godzin potrzeba na jego przeanalizowanie, a co za tym idzie – tym wyższa cena.
  • Wdrożenie ustaleń audytu. Tu sprawa się komplikuje, ponieważ wszystko zależy oczywiście od tego, co trzeba zmienić. Optymalizacje w warstwie technicznej wymagają zatrudnienia programistów, w warstwie contentowej – copywriterów. Dużą rolę odgrywa tu po raz kolejny wielkość e-sklepu: załóżmy np., że brakowało w nim opisów produktów. W zależności od witryny może to oznaczać zamówienie tylko kilkudziesięciu, lub nawet kilku tysięcy tekstów.

Do tego nie zapominajmy, że nad zgodnością wdrożenia z wytycznymi SEO powinien czuwać pozycjoner, co oznacza kolejny punkt na liście wydatków.

  • Dalsze pozycjonowanie sklepu internetowego. Tutaj należy uwzględnić cenę sporządzania opisów na wszystkie nowopowstające podstrony kategorii, podkategorii i produktów, a także wpisów na blogu. Czekające Cię wydatki zależą m.in. od tego w jakiej branży działasz – teksty na temat zabawek dziecięcych czy mebli są z reguły zdecydowanie tańsze od wysokospecjalistycznych treści poświęconych np. wiertnicom geologicznym. Do tego dochodzi koszt pozyskiwania linków zewnętrznych (artykuły sponsorowane, marketing szeptany, influencer marketing itp.). Po raz kolejny należy doliczyć też koszt konsultacji z seowcem.

Podsumowując można stwierdzić, że pozycjonowanie sklepów internetowych nie jest przedsięwzięciem tanim. Koszty zwrócą Ci się jednak po tym, gdy wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania przełożą się na większy ruch na stronie, a następnie – na większą sprzedaż.

Poprzedni wpis
Następny wpis