Jak prowadzić firmowe social media?

Obecnie każda firma chcąca utrzymywać kontakt z klientami, a także pragnąca zdobyć nowych, powinna posiadać konta w social mediach. Można powiedzieć, że jest to wręcz niezbędne w czasach, w których tak popularne stały się zakupy przez Internet oraz gdy stanowi on pierwsze źródło informacji wielu potencjalnych klientów.

Prowadzenie social media

Posiadanie kont na różnych portalach społecznościowych wymaga odrobiny czasu. Im mniejsza firma, tym jest o mniej czasochłonne, im większa – czas opracowywania treści rośnie, ponieważ baza klientów jest większa, podobnie jak sprostanie ich oczekiwaniom. Wraz z rozwojem przedsiębiorstwa opłacalne okazuje się zatrudnienie osoby, która zajmować się będzie tego typu kontami. Dlatego też warto – jako firma – zastanowić się, na jakich portalach chcemy założyć profile firmowe. Obecnie najpopularniejszymi są Yotutube, Facebook, Instagram oraz Twitter. Algorytmy wszystkich tego typu mediów lubią regularność, dlatego jest to jedna z ważniejszych kwestii. Częste publikowanie treści sprawi, że możemy dotrzeć do większej liczby ludzi. Posty czy zdjęcia nie mogą być jednak nachalne i wyłącznie promocyjne. Publikowanie interesujących treści sprawi, że ludzie będą chcieli je czytać i zostać z nami na dłużej. Dodatkowo odpowiednio dobrane słowa i obrazy pozwolą nam zbudować upragniony wizerunek firmy, który wyróżni ją na tle konkurencji.

Marketing w social media

Marketing taki obejmuje m.in. interakcje z obserwatorami, prowadzenie kampanii, organizowanie konkursów i rozdań, umieszczanie reklam sponsorowanych. Wiąże się on przede wszystkim z budowaniem wizerunku organizacji i generowaniem interakcji oraz ruchu, a także dążeniem do rozpowszechnienia fanpage’ów firmy. W przypadku prowadzenia kont społecznościowych bardzo istotne jest podejmowanie interakcji z obserwatorami – odpisywanie na komentarze czy opinie. To sprawia, że form postrzegana jest jako otwarta na ludzi i wchodząca z nimi dialog, co czyni ją o wiele bliższą klientowi. Dodatkowo tworzenie różnych konkursów pokazuje, że firmie nie tylko zależy na sprzedaży, ale także na daniu czegoś od siebie dla najbardziej zaangażowanych obserwatorów, którzy mogą coś od niej dostać. W prowadzeniu kampanii ważne jest, aby była ona spójna i obecna we wszystkich mediach, na których firma posiada konta, tak aby dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. Takie kampanie pomagają w budowaniu wizerunku i przekazaniu wizji organizacji. Efekt większego ruchu na profilach można również uzyskać poprzez reklamy sponsorowane, które wyświetlają się choćby na Facebooku czy Instagramie i mogą przyciągnąć osoby zainteresowane produktami lub usługami przedsiębiorstwa. 

Mądre prowadzenie firmowych social media pozwoli uchronić się przed typowymi błędami, do których należą: zbyt częste publikowanie, które może przytłoczyć obserwatorów, kiedy będą oni zewsząd otoczeni treściami firmowymi, przekazywanie sprzecznego wizerunku i celów organizacji, brak interakcji z aktywnie udzielającymi się obserwatorami czy choćby ukrywanie lub usuwanie niekorzystnych opinii, które wręcz czasami uwiarygadniają firmę i są świadectwem, że nie jest ona idealna, ale stara się sprostać oczekiwaniom wszystkich i dołożyć starań, by przeszłe błędy już się nie powtórzyły. 

 

Poprzedni wpis
Następny wpis