Promowanie postów na Instagramie – ile to kosztuje?

Wiele osób rozpoczynających swoją przygodę z profilem firmowym na Facebooku czy też instagramie zastanawia się czy działania podjęte na tych serwisach przyciągnąć w sposób bezpłatny potencjalnych klientów. Niestety na początku wiele osób przekonuje się, że sam pomysł na siebie oraz interesująca relacją publikowana na naszym profilu to jednak nie wszystko. Bardzo często zdarza się, że zastanawiamy się, dlaczego na nasze konto praktycznie nikt nie wchodzi, a przez to nie możemy dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, a tym samym potencjalnych klientów.

Promowanie postów na Instagramie – ile to kosztuje?

Wiele osób rozpoczynających swoją przygodę z profilem firmowym na Facebooku czy też instagramie zastanawia się czy działania podjęte na tych serwisach przyciągnąć w sposób bezpłatny potencjalnych klientów. Niestety na początku wiele osób przekonuje się, że sam pomysł na siebie oraz interesująca relacją publikowana na naszym profilu to jednak nie wszystko. Bardzo często zdarza się, że zastanawiamy się, dlaczego na nasze konto praktycznie nikt nie wchodzi, a przez to nie możemy dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, a tym samym potencjalnych klientów.

Wówczas zaczynamy się zastanawiać nad zainwestowaniem w płatne formy rozkręcenie ruchu na naszym profilu albo też opłacaniu reklamy w mediach społecznościowych. Warto się jednak zastanowić, jak naprawdę kształtują się ceny za publikowane przez nas reklamy i czy możemy promować się niższym kosztem niż by nam się wcześniej wydawało.

Ceny reklam na instagramie czyli za co tak naprawdę płacimy?

No właśnie jeśli chodzi o media społecznościowe i reklamę, którą możemy dzięki nim publikować, to warto wiedzieć, że nie płacimy za wystawienie pojedynczego ogłoszenia. To znacznie bardziej skomplikowane. Podstawą opłaty jest CPM czyli ilość wyświetleń. Cena takiej usługi w znacznej mierze zależy od grupy docelowej, której mają zostać wyświetlone nasze reklamy. Dla przykładu w branży modowej reklamy dedykowane młodym kobietom mogą kosztować około kilkunastu czy kilkudziesięciu groszy za wyświetlenie. To dosyć niska cena, szczególnie, że reklama może dotrzeć do naprawdę wielu odbiorców A tym samym wygenerować spory ruch na naszym profilu czy już docelowo na naszej stronie. Jeśli natomiast chodzi o wyświetlanie reklam bardziej odbiorcom to oczywiście cena rośnie. Pamiętajmy jednak, że tego rodzaju usługi oferowane agencji są znacznie droższe, a tym samym generują wyższe koszt.

Czy mamy wpływ na koszt reklamy, którą publikujemy?

Ceny za kliknięcie oczywiście nie są sztywnym i stawkami. Jest jesteśmy doświadczeni i nasze ogłoszenia są wyjątkowo atrakcyjne dla szerokiego grona odbiorców, to również koszt każdego wyświetlenia maleje. Im wyższy poziom atrakcyjności naszej reklamy to pomimo sporej ilości wyświetleń cena za kliknięcie może okazać się znacznie niższa niż się spodziewaliśmy, a równocześnie podniesiemy sukces sprzedażowy, ponieważ na naszej stronie pojawi się znacznie więcej osób, które zdecydują się sfinalizować zakupy. A tym samym wzrośnie nasz zysk i to małym kosztem.

Dlaczego decydujemy się na płatne reklamy?

Dzięki korzystaniu z płatnych reklam w mediach społecznościowych możemy dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców. W ten sposób zasięg naszej sprzedaży również się znacząco zwiększa. Pamiętajmy jednak, że nasza reklama powinna być skierowana do konkretnych osób, czyli tak zwanej persony. Dzięki określeniu cech naszego potencjalnego klienta możemy odpowiednio dopasować treści, a tym samym przekonać do działania na naszym profilu więcej osób. Wykupienie płatnej reklamy w mediach społecznościowy może pomóc nam rozwinąć naszą działalność, a także zwiększyć popularność samego profilu. Dzięki temu również zdobędziemy więcej Instagram Followers, co również może się przełożyć na ilość odwiedzających nas klientów.

Warto myśleć o wprowadzeniu do naszego budżetu kosztów płatnych reklam szczególnie wtedy gdy uzyskaliśmy już całkiem sporo osób obserwujących nasze profile. Dzięki temu jest większa szansa, że dotrzemy do znacznie większej ilości odbiorców.

Alternatywne sposoby na promowanie Instagrama

Jeśli nadal zastanawiacie się, czy warto inwestować w płatne reklamy w mediach społecznościowych, to warto prześledzić zestawienia kosztów dostępne na różnych blogach zajmujących się właśnie tego rodzaju promocja w sieci. Na pewno warto wówczas zwrócić uwagę nie tylko na koszt jednego wyświetlenia ale także na koszt całkowity oraz liczbę osiągniętych wyświetleń. Dane te na pewno dadzą nam wiele do myślenia i szybko przekonają do podjęcia tego rodzaju działań. W końcu dotarcie do kilkuset odbiorców dziennie daje nam możliwość zainteresowania ich naszą ofertą, a tym samym dokonania zakupów.

Decydowanie się na płatne reklamy w mediach społecznościowych będzie miało również wpływ na atrakcyjność naszego profilu. Jednak jeśli zależy nam na pozyskiwaniu samych obserwujących na Instagramie czy lajków to warto pomyśleć nad zakupem ich z wyspecjalizowanych serwisów. Dzięki zwiększonej liczbie lajków i wyświetleń algorytmy odczytana nasz profil jako atrakcyjniejszy, a tym samym możemy zyskać nowych obserwujących.
Jak widać stosowanie płatnych reklam przynosi wiele wymiernych korzyści, które osiągamy tak naprawdę niskim kosztem. Dlatego też jest tak atrakcyjną zarówno dla jej autorów jak i odbiorców.

Poprzedni wpis
Następny wpis