Na przestrzeni ostatnich lat tendencja odchodzenia od reklamy konwencjonalnej stała się coraz wyraźniejsza. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest zarówno rosnące zainteresowanie reklamą cyfrową, jak i stopniowe zmiany w prawodawstwie, które wypowiedziały wojnę postępującej reklamozie i billboardozie. Warto podkreślić jednak, że w dalszym ciągu istnieją branże, które z sukcesem korzystają z tradycyjnych form reklamy, takich jak papierowe ulotki. Jakie biznesy zaliczają się do tej kategorii?
1. Ulotki w branży telekomunikacyjnej
Po ulotki najchętniej sięgają te przedsiębiorstwa, które świadczą swoje usługi w miejscach zamieszkania potencjalnych klientów. Do grupy tej należą m.in. dostawcy internetu i telewizji kablowej – przedstawiciele wysoce konkurencyjnej branży, w której klienci często uskarżają się na brak atrakcyjnych promocji dla dotychczasowych użytkowników. Dystrybucja ulotek reklamowych bezpośrednio do klatek schodowych może skłonić zainteresowanych do zmiany dostawcy mediów.
Inwestycja w ulotki przynosi najlepsze rezultaty zwłaszcza w lokalizacjach, gdzie działa mała liczba usługodawców, oferujących swoje usługi w zbliżonych cenach. Szeroko zakrojona akcja promocyjna w połączeniu z atrakcyjnymi obniżkami z pewnością pomoże pozyskać wielu nowych klientów.
2. Tania reklama w branży remontowej
Z umieszczanych na klatkach schodowych ulotek z powodzeniem korzystają również firmy, które zajmują się wymianą stolarki okiennej. Klienci chętnie decydują się na usługi przedsiębiorstw znajdujących się w ich bezpośrednim sąsiedztwie – niewielka odległość od salonu przekłada się na dużą elastyczność względem terminu pomiarów czy montażu.
Wiele osób deklaruje również, że o wiele łatwiej jest im zweryfikować rezultaty pracy takich firm. Czasem wystarczy zaledwie jeden spacer po sąsiadach, aby poznać opinie na temat okien i drzwi – to komfort, o który trudno w przypadku firm z siedzibą daleko poza miejscem zamieszkania.
3. Ulotki w gastronomii to absolutny must have
W dobie szczytowej popularności portali do zamawiania posiłków mogłoby się wydawać, że tradycyjne ulotki stały się tam melodią przeszłości – nic bardziej mylnego! Niesłabnąca popularność tej formy reklamy wiąże się przede wszystkim z dwoma czynnikami: mniejszą konkurencją „w realu” i obietnicą szybkiej realizacji.
W przeciwieństwie do wiodących portali zrzeszających restauracje z całego miasta, ulotki pomagają lokalom wybić się na pierwszy plan ponad konkurencję – wystarczy przeczytać menu i zadzwonić pod wskazany numer. To forma reklamy, którą cenią zwłaszcza osoby nieobyte z zamawianiem przez internet, preferujące kontakt z prawdziwą osobą.
Postaw na ulotki od marki Stempleks
Szukasz firmy, która zaopatrzy Cię w eleganckie ulotki w atrakcyjnych cenach? Zapoznaj się z propozycjami wrocławskiej firmy Stempleks, oferującej wydruk i projekt ulotek dostosowanych do realiów Twojej branży. Nie wahaj się również zapytać o warunki stałej współpracy – otrzymasz wówczas indywidualną wycenę, która obniży kwotę przy zamówieniach cyklicznych.