Lista najpopularniejszych sieci społecznościowych

Sieci społecznościowe coraz bardziej ugruntowują się w naszej rzeczywistości. Do tego stopnia, że chętnie dzielimy się w nich naszym życiem prywatnym. Podobna sytuacja ma miejsce w świecie marketingu – firmy są świadome, że ich obecność w Internecie jest niezbędna, aby trafić do określonego grona odbiorców. Portale społecznościowe pozwalają na budowanie wizerunku firmy, przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży, zaznaczają obecność organizacji w świecie wirtualnym i przede wszystkim pozwalają na kontakt z obserwatorami, a także wchodzenie z nimi w interakcje. Przyjrzyjmy się więc liście najpopularniejszych sieci społecznych.

Facebook

Można powiedzieć, że jest ,,Internetem” w Internecie. Portal ten posiada własną wyszukiwarkę, miliony kont użytkowników prywatnych i przedsiębiorstw, fanpage celebrytów i wiele, wiele innych. Pozwala na tworzenie wydarzeń, dodawanie zdjęć, postów, dodawanie reakcji w postaci emoji, uczestnictwo w grupach tematycznych. Jest bardzo przydatnym narzędziem o rozbudowanej liczbie funkcji. Obecność na Facebooku, szczególnie jeśli targetem są młodsze pokolenia, to nie opcja – to obowiązek. 

Instagram

W ostatnich latach bardzo popularnym portalem stał się Instagram. Jest to aplikacja o bardziej uproszczonym profilu, gdzie użytkownicy mogą dodawać zdjęcia, a dużą rolę odgrywają często opisy pod nimi. Oprócz tego Instagram umożliwia dodawanie tzw. relacji, które stanowią krótkie filmiki lub zdjęcia widoczne dla obserwatorów przez 24 godziny od publikacji. Obecnie Instagram jest źródłem wielu inspiracji i popularnością cieszą się na nim estetyczne zdjęcia oraz spójne pod względem wizualnym profile.  

Youtube

Część firm zaczęła niedawno odkrywać Youtube’a, a to za sprawą youtuberów i faktu, że zaczęli zdobywać coraz większy wpływ na swoje publiczności. Z tego też powodu przedsiębiorstwa widzą w tym portalu duże możliwości znalezienia subskrybentów oraz przyszłych klientów. Ponadto dzięki Youtubowi firmy mogą zaprezentować swoją wiedzę lub produkty czy nagrywać filmiki na tematy związane z ich branżą. Dział komentarzy na tym serwisie zazwyczaj jest pełen wypowiedzi widzów, dlatego umożliwia nawiązanie wielu interakcji z obserwatorami. 

Twitter

Portal, który przywędrował do Polski z Ameryki, zaczyna być coraz bardziej zauważalny wśród powyżej wymienionych serwisów. Można go porównać prostotą do Instagrama, jednak na Twitterze pierwsze skrzypce grają posty, które dodaje użytkownik lub firma. Treść jest najważniejsza, jednak można ją wzbogacić zdjęciami czy linkami do innych stron. Twitter prawdopodobnie przyciągnie najmniej obserwatorów spośród powyższych portali, jednak jego rosnąca popularność wskazuje, ze niedługo może się to zmienić, dlatego nie warto go ignorować.  

Poprzedni wpis
Następny wpis