Czy wiedza sprzedaje? Tak! I to jak nigdy dotąd

Skończyły się czasy, kiedy to działalność reklamowa w sieci sprowadzała się do publikacji irytujących banerów graficznych i elementów blokujących podstawową treść. Aktualnie obecność w wyszukiwarce Google oznacza coś zupełnie innego niż jeszcze kilka, kilkanaście lat temu. Dziś walka o uwagę klienta wydaje się znacznie bardziej skomplikowana.

Zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę wciąż zmieniające się nastawienie odbiorców przekazów marketingowych. Jak ognia unikają oni nachalnych reklam, które nie wnoszą nic ciekawego. Żeby przekonać ich do marki i konkretnych produktów, publikowane materiały muszą mieć jakąś wartość. W tym właśnie miejscu pojawia się content marketing, który powinien zainteresować wszystkich właścicieli biznesów – zarówno tych większych, jak i mniejszych. Posiadana przez nich wiedza merytoryczna może bowiem okazać się kluczem do sukcesu.

Czym zajmuje się content marketing?

Na początek kilka słów wyjaśnienia. W omawianej dziedzinie chodzi bowiem o publikację treści, które są w jakiś sposób przydatne. Dla kogo? Oczywiście dla odbiorców, potencjalnych klientów. Głównie chodzi o to, aby odpowiadała ona na często zadawane pytania, rozwiązywała różnego rodzaju wątpliwości, a także w ciekawy sposób wprowadzała w temat zgodny z branżą, w której działa firma.

W jaki sposób przedstawić tak rozumianą wiedzę? Najczęściej odbywa się to za pomocą poradników, artykułów branżowych i tekstów blogowych, choć warto pokusić się o coś więcej, co pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji. Czymś takim mogą być nagrania wideo, podcasty oraz infografiki.

Wiedzę niezbędną do przygotowania takich treści może dostarczyć sam właściciel biznesu. Jej stworzeniem powinni natomiast zająć się specjaliści od marketingu – na przykład z agencji Good One PR z Warszawy.

Jak merytoryczne treści mogą wpłynąć na sprzedaż produktów i usług?

Oczywiście nie zrobią tego w sposób bezpośredni. Ważną zasadą content marketingu jest bowiem unikanie przekazów jednoznacznie reklamowych, zazwyczaj powodujących irytację odbiorców. Mowa tu bowiem o działaniach wokół konkretnych produktów i usług, które mają wzbudzić u czytelników, słuchaczy lub widzów pozytywne emocje.

Jest to sposób na budowę pozytywnego wizerunku firmy, który pośrednio wpłynie na zainteresowanie ofertą. Content marketing zapewnia szereg korzyści, o których warto wspomnieć.

  • Stawianie firmy w pozycji eksperta.

Regularna publikacja wartościowych treści sprawi, że wokół twórcy przekazu zostanie wytworzona pozytywna atmosfera. Zyska wizerunek eksperta, któremu warto zaufać.

  • Budowa zaangażowanej społeczności.

Odbiorcy treści z czasem zaczną ją współtworzyć. Na przykład poprzez rozmowę w komentarzach. Zadbają również o to, aby dotarła do innych za sprawą publikowanych linków.

  • Pozytywny wizerunek.

Firma nie będzie kojarzona z próbami „wciskania” klientom rozmaitych produktów i nachalnymi reklamami. Wręcz przeciwnie. Stworzy pole do dyskusji i zaoferuje coś przydatnego – wiedzę na dany temat.

Nie należy przy tym zapominać o znacznie większym ruchu na stronie internetowej. Przełoży się to na uzyskiwanie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania Google. To zaś sprawi, że dotrze ona do znacznie większej grupy potencjalnych klientów.

Komu zlecić content marketing?

Jak widać, działania nastawione na szerzenie wiedzy i merytorycznych treści mogą okazać się niezwykle korzystne. Także pod względem finansowym. Jest to świetny sposób na budowanie wokół siebie lojalnej, zaangażowanej społeczności, która będzie współtworzyć przekaz, jak również zacznie podejmować opłacalne z punktu widzenia firmy decyzje zakupowe.

Oczywiście nic nie zrobi się samo. Content marketing to szeroka i zróżnicowana dziedzina, do której trzeba podejść z pomysłem. Przyda się nie tylko bogata wiedza na konkretny temat, ale też umiejętność jej atrakcyjnego „opakowania”.

Tym zaś zająć się mogą specjaliści od marketingu z Good One PR. Agencja działa od 2009 roku, współpracując z partnerami z wielu branż. Zatrudnieni w niej specjaliści doskonale wiedzą, w jaki sposób wykorzystać ciekawe informacje, aby te trafiły do bardzo szerokiego grona odbiorców.

Poprzedni wpis
Następny wpis