Dziś praca zdalna jest o wiele bardziej popularna niż jeszcze kilka lat temu. Zainteresowanie pracą spoza biura wciąż wzrasta, a to pociąga za sobą konieczność dostarczania nowych rozwiązań. Jednym z nich jest wirtualna centrala telefoniczna – oprogramowanie, które pozwoli zastąpić wiele innych urządzeń do komunikacji. Wystarczy nawet smartfon z dostępem do sieci, by móc pracować z dowolnego miejsca na świecie!
Co to jest wirtualna centrala telefoniczna?
Świat zmienił się na początku 2020 roku, kiedy nadeszła pandemia koronawirusa. Przedsiębiorcy musieli podjąć ważne decyzje: tam, gdzie było to możliwe, trzeba było przejść na pracę zdalną lub tymczasowo zawiesić działalność.
Na szczęście w większości przypadków zdalna praca okazała się możliwa i pomimo początkowych trudności technicznych wszystko udało się zorganizować tak, że dziś coraz więcej firm deklaruje gotowość do pozostania przy tym trybie. Takie rozwiązanie okazało się satysfakcjonujące zarówno dla pracowników, jak i pracodawców.
Na rynku bardzo szybko zaczęły się pojawiać kolejne narzędzia, które miały ułatwić pracę zdalną. Jednym z nich jest wirtualna centrala telefoniczna. To oprogramowanie opracowane przez firmę Systell, które łączy w sobie funkcjonalność kilku urządzeń.
To platforma działająca w chmurze, dzięki czemu dostęp do niej jest możliwy z każdego urządzenia mającego łączność z siecią. Wirtualna centrala telefoniczna pozwala na:
- odbieranie połączeń przychodzących i wykonywanie połączeń wychodzących;
- wysyłanie i odbieranie wiadomości e-mail;
- wysyłanie i odbieranie faksu;
- obsługę poczty głosowej;
- korzystanie z chatu;
- uczestniczenie w tele- i wideokonferencjach.
Do działania wirtualnej centrali telefonicznej wystarczy podłączenie do internetu. Nie ma więc konieczności korzystania z łącza telefonicznego i dziesiątek kabli. Takie rozwiązanie to oszczędność czasu, miejsca i pieniędzy. Kilka sprzętów zastępujesz jednym komputerem lub nawet smartfonem!
Gdzie sprawdzi się wirtualna centrala telefoniczna?
Wirtualna centrala telefoniczna to narzędzie doskonałe do pracy w każdym przedsiębiorstwie – zarówno kilkuosobowym, jak i średnim i dużym. To rozwiązanie, które w zasadzie nie ma ograniczeń. Dostęp do chmury możesz uzyskać z dowolnego urządzenia z dostępem do internetu, dzięki czemu pracować można z dowolnego miejsca. To dobra opcja również wówczas, gdy pracownik znajduje się poza firmą, a musi coś sprawdzić w systemie.
Wirtualna centrala telefoniczna sprawdzi się doskonale przede wszystkim w call center, w dziale obsługi klienta czy w dziale reklamacji oraz wszędzie tam, gdzie potrzebny jest porządek w bazie danych klientów, a także łatwy dostęp do nich.
To rozwiązanie, które nie straci na użyteczności nawet za wiele lat i gdy pojawią się kolejne rozwiązania ułatwiające pracę zdalną. Więcej informacji o wirtualnej centrali znajdziesz na stronie https://systell.pl/wirtualna-centrala-telefoniczna/.