Wizytówki: 5 powodów dlaczego warto je mieć

SEO
Przedstawiamy zalety posiadania wizytówek. To może być pierwszy krok w Twoim nowym biznesie. Poznaj 5 powodów dobrej promocji za pomocą wizytówki.

Wizytówki kolorowe: Twój sposób na reklamę

Reklama to dźwignia handlu, wizytówki i dobra komunikacja są kluczem do autopromocji. Bez narzędzi marketingowych ciężko w dzisiejszych czasach wybić się na tle konkurencji, zaistnieć na lokalnym rynku czy pokazać swój profesjonalizm w branży.

Ważnym elementem autopromocji jest dbanie o wizerunek, w tym marki osobistej. Jeśli jesteś fachowcem, specjalistą w danej dziedzinie, to z pewnością wiesz, że rozpoczęcie kariery i zebranie klientów jest dość czasochłonne. Po kilku latach, dobry specjalista, który ma już wyrobioną renomę, może działać na podstawie rekomendacji, jednak w przypadku osób, które są na starcie, warto zainwestować w odpowiednie narzędzia promocji.

Wizytówki i jej podstawowe funkcje

Podstawową funkcją wizytówek jest przekaz informacji. Znajdują się niej dane kontaktowe tzn. imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, a także stanowisko, nazwa firmy czy adres strony internetowej.

Wizytówka jako informacja jest najczęściej stosowana przez:

  • adwokatów;
  • lekarzy;
  • pracowników firm: osoby zajmujące dane stanowiska w przedsiębiorstwie.

Wizytówki jako narzędzie promocji

Oprócz funkcji czysto informacyjnej wizytówka może być również formą promocji. Dobrym przykładem są wizytówki dwustronne. Z jednej strony mogą znaleźć się dane adresowe i kontaktowe, z drugiej np. kod rabatowy czy zniżkowy na wybraną kategorię usług.

Kto można zastosować wizytówki jako promocję?

 salony kosmetyczne np. 15% zniżki na każdy pierwszy zabieg;

  • salony fryzjerskie np. 10% rabatu na każde strzyżenie;
  • trenerzy personalni np. 20% zniżki na dietę zakupioną wraz z planem treningowym.

Wizytówki to Twoja forma reklamy

Jeszcze inaczej można podejść do wizytówki jako formy reklamy. Jedna strona prezentuje kontakt, druga strona reklamuje zakres usług. To dobre rozwiązanie dla fachowców: np. hydraulików, mechaników, firm budowlanych, czy restauracji. Sprawdzi się wszędzie tam, gdzie chcemy wyszczególnić nasz zakres działalności i w skrócie przedstawić, czym zajmuje się firma.

Wizytówki to Twój profesjonalizm

Bez wizytówek żadnych dobrych relacji nie zbudowałby dobry sprzedawca, marketingowiec czy agent ubezpieczeniowy. Umawiając się na spotkanie z klientem np. agent finansowy, wręcz jest zobowiązany do pozostawienia kontaktu do siebie w profesjonalnej formie.

Wizytówka świadczy o Twojej specjalizacji i podejściu do pracy. Im bardziej estetyczna i oddająca Twoją profesję, tym większa szansa na powrót klienta. Niektórzy twierdzą, że przy kontaktach biznesowych pierwsze wrażenie robimy wizytówką.

Wizytówki pomogą w rozwoju Twojego biznesu

Wizytówki to także świetna szansa na rozwój raczkującego biznesu. Sprawdzą się np. dołączane do zamówienia ze sklepu internetowego na odwrocie można zaprojektować ciekawe podziękowanie dla klienta za pierwsze zamówienie. Niby mała rzecz, i nie generuje wysokich kosztów, a może zrobić świetny efekt.

Kiedy jeszcze wizytówki pomogą? Pomogą przede wszystkim freelancerom, grafikom, projektantom, architektom wnętrz.

Poprzedni wpis
Następny wpis