Przedstawiamy zalety posiadania wizytówek. To może być pierwszy krok w Twoim nowym biznesie. Poznaj 5 powodów dobrej promocji za pomocą wizytówki.
Wizytówki kolorowe: Twój sposób na reklamę
Reklama to dźwignia handlu, wizytówki i dobra komunikacja są kluczem do autopromocji. Bez narzędzi marketingowych ciężko w dzisiejszych czasach wybić się na tle konkurencji, zaistnieć na lokalnym rynku czy pokazać swój profesjonalizm w branży.
Ważnym elementem autopromocji jest dbanie o wizerunek, w tym marki osobistej. Jeśli jesteś fachowcem, specjalistą w danej dziedzinie, to z pewnością wiesz, że rozpoczęcie kariery i zebranie klientów jest dość czasochłonne. Po kilku latach, dobry specjalista, który ma już wyrobioną renomę, może działać na podstawie rekomendacji, jednak w przypadku osób, które są na starcie, warto zainwestować w odpowiednie narzędzia promocji.
Wizytówki i jej podstawowe funkcje
Podstawową funkcją wizytówek jest przekaz informacji. Znajdują się niej dane kontaktowe tzn. imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, a także stanowisko, nazwa firmy czy adres strony internetowej.
Wizytówka jako informacja jest najczęściej stosowana przez:
- adwokatów;
- lekarzy;
- pracowników firm: osoby zajmujące dane stanowiska w przedsiębiorstwie.
Wizytówki jako narzędzie promocji
Oprócz funkcji czysto informacyjnej wizytówka może być również formą promocji. Dobrym przykładem są wizytówki dwustronne. Z jednej strony mogą znaleźć się dane adresowe i kontaktowe, z drugiej np. kod rabatowy czy zniżkowy na wybraną kategorię usług.
Kto można zastosować wizytówki jako promocję?
salony kosmetyczne np. 15% zniżki na każdy pierwszy zabieg;
- salony fryzjerskie np. 10% rabatu na każde strzyżenie;
- trenerzy personalni np. 20% zniżki na dietę zakupioną wraz z planem treningowym.
Wizytówki to Twoja forma reklamy
Jeszcze inaczej można podejść do wizytówki jako formy reklamy. Jedna strona prezentuje kontakt, druga strona reklamuje zakres usług. To dobre rozwiązanie dla fachowców: np. hydraulików, mechaników, firm budowlanych, czy restauracji. Sprawdzi się wszędzie tam, gdzie chcemy wyszczególnić nasz zakres działalności i w skrócie przedstawić, czym zajmuje się firma.
Wizytówki to Twój profesjonalizm
Bez wizytówek żadnych dobrych relacji nie zbudowałby dobry sprzedawca, marketingowiec czy agent ubezpieczeniowy. Umawiając się na spotkanie z klientem np. agent finansowy, wręcz jest zobowiązany do pozostawienia kontaktu do siebie w profesjonalnej formie.
Wizytówka świadczy o Twojej specjalizacji i podejściu do pracy. Im bardziej estetyczna i oddająca Twoją profesję, tym większa szansa na powrót klienta. Niektórzy twierdzą, że przy kontaktach biznesowych pierwsze wrażenie robimy wizytówką.
Wizytówki pomogą w rozwoju Twojego biznesu
Wizytówki to także świetna szansa na rozwój raczkującego biznesu. Sprawdzą się np. dołączane do zamówienia ze sklepu internetowego – na odwrocie można zaprojektować ciekawe podziękowanie dla klienta za pierwsze zamówienie. Niby mała rzecz, i nie generuje wysokich kosztów, a może zrobić świetny efekt.
Kiedy jeszcze wizytówki pomogą? Pomogą przede wszystkim freelancerom, grafikom, projektantom, architektom wnętrz.